Subject: Raamlepingu nr NR 5-3/24-0301-1 (Klass 1) muudatusettepanek
From: "infrahanked - RIT" <[email-masked]>

_____

Saatja:  <mailto:[email-masked]> [email-masked] < 
<mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Saadetud: neljapäev, 26. september 2024 16:15
Adressaat: Toomas Pai - RIT < <mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Koopia:  <mailto:[email-masked]> [email-masked] < 
<mailto:[email-masked]> [email-masked]>; Tiit Tuisk - RIT < 
<mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Teema: Re: Raamlepingu nr NR 5-3/24-0301-1 (Klass 1) muudatusettepanek

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.
Lugupeetud Toomas Pai,

Täname Teid täiendava selgitustaotluse eest. Mõistame, et tootja kehtestatud 
tooteseeriate numeratsioonid võivad tekitada küsimusi.

Oleme vastavustabelis esitanud üksikasjaliku võrdluse ning veendunud ise 
ning tõendanud ka Hankijale, et madalama seeria mudeliga asendamine ei muuda 
olukorda tellija jaoks halvemaks ega täitja jaoks paremaks, kuid selgitame 
täiendavalt.

Esiteks kinnitame veelkord, et HP EliteBook 630 G11 vastab täielikult 
kõikidele hanke tingimustes esitatud tehnilistele nõuetele ning pakub mitmel 
juhul isegi paremaid omadusi kui algselt pakutud mudel, ning võiks hankija 
poolt kehtestatud punktide andmise järgi paigutada meie asendustoote isegi 
kõrgemale positsioonile kui algselt pakutu.

Alljärgnevalt toome välja täiendava võrdluse ning argumentatsiooni (ning 
lisame täiendavalt ka tootja esindaja e-kirja):

*             Protsessor ja jõudlus:
*	HP EliteBook 630 G11 on varustatud uusima Intel® Core™ Ultra 5 135U 
protsessoriga, millel on 12 tuuma, võrreldes HP EliteBook 835 G10 AMD Ryzen™ 
5 PRO 7540U protsessoriga, millel on 6 tuuma.
*	PassMarki jõudlustestide kohaselt on HP EliteBook 630 G11 protsessoril 19 
564 punkti, ületades HP EliteBook 835 G10 protsessori 17 665 punkti. See on 
parem kui see, mida algselt pakkusime (ületades mh oluliselt hankija poolt 
kehtestatud miinimumi).
*          Ekraan:
*	Mõlemal mudelil (nii vana 8 seeria kui ka uus 6 seeria) on 13,3-tolline 
matt WLED ekraan resolutsiooniga 1920x1200 pikslit, 16:10 kuvasuhtega, 
1500:1 kontrastsusega ja 1000-nitise heledusega. Vastavalt tootja poolt 
antud selgitusele (lisatud manusena) on see antud hetkel parim 
konfiguratsioon, mida asendusena pakkuda, kuna oleme lähtunud vajadusest 
pakkuda 1000 nitise heledusega ekraani.
*          Liidesed:
*	HP EliteBook 630 G11 sisaldab integreeritud RJ45 võrgupesa, mis suurendab 
mugavust ja välistab vajaduse adapteri järele, mida nõudis eelmine mudel. 
Hindamisel oleks see pakkujale andnud täiendavad 3 punkti, ning lähtudes mh 
asjaolust, et see oli eraldi hinnatav näitaja, on selge, et hankija ise 
pidas samuti seda omadust tervikuna paremaks kui adapteri kasutamist.
*          Aku:
*	Uuel mudelil on 56Wh aku, võrreldes eelneva 51Wh akuga, mis võib tööaega 
isegi pikendada.
*          Turvalisus ja haldus:
*	Mõlemad mudelid sisaldavad TPM v2.0 turvakiipi, toetavad BIOS-i 
seadistuste haldamist ning võimaldavad ribavälist haldust nii juhtmega kui 
juhtmeta võrkude kaudu.
*	Integreeritud kiipkaardilugeja võimaldab kasutada Eesti Vabariigi 
ID-kaarti ja sellega seotud tarkvara täies ulatuses.

*          Lisafunktsioonid:
*	Mõlemal mudelil on veebikaamera privaatsuskate, taustvalgustusega 
klaviatuur ning Bluetooth v5.3 tugi. Lisaks märgime, et uut 6. seeria 
mudelit on võimalik nüüd tarnida ka konfiguratsioonis, kus taustavalgusega 
klaviatuur on toodetud paigutusega, millel puuduvad täiendavad, Skandinaavia 
klaviatuurile omased lisatähised (kuid Hankija soovil on see tellitav ka 
identsel kujul meie varasemalt pakutud tootega).
*	Uus mudel vastab kõigile Teie esitatud tehnilistele spetsifikatsioonidele 
ning pakub täiendavaid mugavusi.
*          Seeria tähistus ja turupositsioon:
*	Üksnes toote seeria number ei võimalda automaatselt pidada ühe seeria 
toodet teise seeria tootest paremaks või halvemaks. Hanke kontekstis tuleb 
alati seadet ja selle omadusi (võimekust ja sobivust) hinnata lähtuvalt 
hankija poolt RHAD koosseisus esitatud nõuetest. Seda tegime ka 
asendustoodet valides. HP EliteBook 630 G11 on uuem mudel, mis on varustatud 
kaasaegseima riistvaraga ning on mõeldud äriklassi kasutajatele.
*	HP tootevalik ja mudelite saadavus võivad varieeruda ning kõik mudelid ei 
pruugi olla kajastatud kõigis turundusmaterjalides. Nõustume, et tootja 
leheküljel avaldatud artikkel on mõnevõrra segadust tekitav, kuna kirjeldab 
endas põlvkondi, mille tootmine lõppes juba pea aasta tagasi (G9).
*              Kulude aspekt:
*	Asendamine ei too Tellijale kaasa lisakulusid. Tegemist on uuema ja 
võimekama mudeliga, mis pakub paremat hinna ja kvaliteedi suhet. Toote hinna 
muutusest tulenev risk on täielikult pakkuja kanda (ei ole küll Hankija 
jaoks ilmselt oluline, kuid kinnitame, et toote muudatus ei pane ka pakkujat 
positsiooni, mis võimaldaks meil teenida kõrgemat kasumimarginaali. Vahetus 
on hädavajalik, et võimaldada ja tagada Hankijale esitatud pakkumise ja 
sõlmitud lepingu täitmist).

Asendusseadme valikul oleme lähtunud nii kõikidest Hankija poolt kehtestatud 
nõuetest kui ka meie pakutud algse mudeli väärtustest. Ilmselt olnuks mudeli 
valikul võimalusi rohkem, kui puuduks vajadus arvestada algselt pakutud 
seadme näitajatega.

HP EliteBook 630 G11 on antud ajahetkel sobivaim asendus ning kinnitame, et 
see ei halvenda kuidagi Tellija olukorda.

Loodame, et selgitus on piisav, kuid loomulikult oleme valmis esitama 
täiendavaid selgitusi või vastama võimalikele lisaküsimustele.

Lugupidamisega,

Lennart Leht
Key Account Manager
Green IT OÜ
+372 503 1647
 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

From: Toomas Pai - RIT < <mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Date: Wednesday, 25. September 2024 at 17:00
To:  <mailto:[email-masked]> [email-masked] < 
<mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Cc:  <mailto:[email-masked]> [email-masked] < 
<mailto:[email-masked]> [email-masked]>, Tiit Tuisk - RIT < 
<mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Subject: Vs: Raamlepingu nr NR 5-3/24-0301-1 (Klass 1) muudatusettepanek
Lugupeetud Lennart Leht
Täname sülearvuti tootjapoolsest mudeli tootmise lõpetamisest teavitamise 
eest.
Lähtuvalt Teie ettepanekust asendada e-kataloogis pakkumuses esitatud 
tootmisest maha läinud sülearvuti „HP EliteBook 835 G10“ uue sülearvutiga 
„HP EliteBook 630 G11“ esitame täiendava selgitustaotluse.
Asenduseks pakutava sülearvuti HP Elitebook 630 G11 seeria (6) on madalam 
asendatava sülearvuti „HP EliteBook 835 G10“ seeriast (8). Tellijale 
teadaolevalt on 8. seeria sülearvutid mõeldud olema parema/kõrgema klassi 
seadmed võrreldes 6. seeriaga.
Nimetatud kõrgem klass ei ole selgelt määratletud, kuid nimetatud 
sülearvutite tehnilistest spetsifikatsioonidest on leitav näiteks, et 8. 
seeria sülearvutil on aku pikem kestvus, sülearvuti on õhem, kergem, kui on 
samad näitajad asenduseks pakutava 6. seeria sülearvutil. Tootja veebilehel 
6.08.24 kuupäevaga postituses, kus antakse ülevaadet EliteBook äriklassi 
sülearvutitest, ei ole 6. seeria mudeleid välja toodud (link: 
<https://www.hp.com/us-en/shop/tech-takes/hp-elitebook-laptops-review> 
https://www.hp.com/us-en/shop/tech-takes/hp-elitebook-laptops-review).
Palume põhjendada ja tõendada, et madalama seeria mudeliga asendamine ei 
muuda olukorda tellija jaoks halvemaks ja täitja jaoks paremaks seda nii 
maksumuse poolest kui asenduseks pakutava sülearvuti näitajate osas.
Ootame vastust esimesel võimalusel.

Lugupidamisega

Toomas Pai
hangete tehniline spetsialist
Riigi IT Keskus
+372 5818 0699

  _____

Saatja:  <mailto:[email-masked]> [email-masked] < 
<mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Saadetud: teisipäev, 24. september 2024 15:00
Adressaat: Toomas Pai - RIT < <mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Koopia:  <mailto:[email-masked]> [email-masked] < 
<mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Teema: Re: Raamlepingu nr NR 5-3/24-0301-1 (Klass 1) muudatusettepanek

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.
Tere Toomas,

Kahetsusega vabandame ja teatame, et eelnevalt esitatud dokumendis „RIT NB 
2024-2025 HP technical specs - replacement 2024.09.23“ oli viga ning palun 
see asendada dokumendiga „RIT NB 2024-2025 HP technical specs - replacement 
2024.09.23  - v3 MG“ mis on lisatud käesolevale e-kirjale manusena.

Lugupidamisega,
Lennart Leht

From:  <mailto:[email-masked]> [email-masked] < 
<mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Date: Monday, 23. September 2024 at 16:51
To: Toomas Pai - RIT < <mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Cc:  <mailto:[email-masked]> [email-masked] < 
<mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Subject: Raamlepingu nr NR 5-3/24-0301-1 (Klass 1) muudatusettepanek
Austatud Toomas Pai,

Vastavalt raamlepingu NR 5-3/24-0301-1 punktile nr 10.3 teavitame, et 
sülearvuti tootja on lõpetanud „HP Elitebook 835 G10“ tootmise (End of 
Life - EOL).
Tulenevalt eeltoodust teeme ettepaneku raamlepingus esitatud toote 
vahetuseks, soovime selle asendada sülearvuti mudeliga „HP Elitebook 630 G11“.

Manusena lisatuna mh:

* Klass 1_võrdlus.xlsx – esialgse pakutud toote detailsed tehnilised 
parameetrid ning kõikide esitatud väärtuste võrdlus uue pakutava tootega
* HP EliteBook 630 G11 Notebook PC tehniline kirjeldus_900X6AV – pakutava 
sülearvuti tehniline kirjeldus.
* TEST i5-135U.Screenshot 2024-08-30 153529 – CPUBenchmark.net Passmark 
testi mõõtmistulemus
* Tootja kinnitus seadme tootmise lõppemise kohta.

Pakutav toode on kogumis paremate tehniliste näitajatega võrreldes algselt 
hankes esitatu ning meie pakkumuses sätestatuga, kuid toome välja järgnevad 
tähelepanekud:

CPU/Protsessor, Füüsilised tuumad
*	Algne nõue: 6
*	Algne väärtus: 6
*	Uus väärtus: 12

= uue seadme näitaja selgelt parem kui hankija nõue ning ka meie pakkumine

CPU/Protsessor, Vahemälu (Cache)
*	Algne nõue: Vähemalt 12 MB L3
*	Algne väärtus: 16 MB L3
*	Uus väärtus: 12 MB L3

= antud parameetri osas vastab seadme näitaja sellele, mis oli hankes 
esitatud nõue, kuid ei ole sama, mis oli pakkumuses. Selgitame, et sellele 
vaatamata on seadme tegelik jõudlus tervikuna siiski parem kui oli pakutud 
seadmel. St vahemälu kui ühe parameetri väiksem numbriline väärtus ei 
tähenda automaatselt, et ka seadme tegelik jõudlus on väiksem.

HP selgitab seda järgmiselt:

Cache difference: Even though Intel processors often have less cache memory 
than their AMD counterparts, they still tend to perform better in many 
benchmarks. This can be attributed to several architectural and design 
factors that make Intel chips more efficient at utilizing the resources they 
have. For example, Hybrid Architecture with P-cores and E-cores (Efficiency 
and Performance Optimization). This allows Intel processors to run 
high-demand tasks on the P-cores, while background tasks are offloaded to 
E-cores, reducing bottlenecks and improving performance even with less 
cache. With new technology, we are offering a 2024-year replacement Intel 
product that meets and exceeds RIT tender criteria and has overall better 
performance than the offered AMD model in 2023.

CPU/Protsessor, PassMark Performance Test
*	Algne nõue: Vähemalt 12 000 punkti
*	Pakutud väärtus: 17 665 punkti
*	Uus väärtus: 19 564 punkti (lisatud on kuvatõmmis pakutava sülearvuti 
cpubenchmark 10.2 testist, lisatud on ka viide cpubenchmark.net lehele).

= uue seadme näitaja selgelt parem kui hankija nõue ning ka meie pakkumine. 
Selgitame, et veebilehel „ 
<https://www.cpubenchmark.net/cpu_lookup.php?cpu=Intel+Core+Ultra+5+135U&id=5860%E2%80%9C> 
https://www.cpubenchmark.net/cpu_lookup.php?cpu=Intel+Core+Ultra+5+135U&id=5860“ 
võib olla nähtav teine tulemus. See tuleneb identsete protsessorite 
testimisest erineva konfiguratsiooniga arvutitel. Protsessori test  vs terve 
seadme jõudluse test võib anda erineva tulemuse. Lisatud on konkreetse 
pakutava toote testitulemus, mis on kõrgem ja paikneb aadressil: 
<https://www.passmark.com/baselines/V10/display.php?id=218237230121> 
https://www.passmark.com/baselines/V10/display.php?id=218237230121 (+ 
lisatud on ka kuvatõmmis).

RJ45 (võrgupesa)
*	Pakutud väärtus: adapterina
*	Uus väärtus: integreeritud

= uue seadme näitaja vastab esitatud nõudele ning on parem kui meie 
pakkumine. Sama näitaja eest oleks hindamisel saanud +3 punkti.

Raadioühenduste välja lülitamine
*	Algne nõue: peab olema mehaaniline lüliti või klaviatuuri kombinatsioon 
kõigi raadioühenduste välja lülitamiseks
*	Pakutud väärtus: mehaaniline lüliti
*	Uus väärtus: klaviatuuri kombinatsioon
= uue seadme lahendus vastab hankija nõudele, kuid on teine kui pakutud 
seadmel. Raadioühenduste haldamine toimub HP Programmable Key abil. See 
võimaldab kasutajal valida talle mugavaim klahvikombinatsioon, mh saab 
valida sellise kombinatsiooni, et vajutada tuleb mitut klahvi, mis vähendab 
ohtu, kus kasutaja aktiveerib (või deaktiveerib) lennurežiimi kogemata 
olukordades, kus seda ei tohiks juhtuda. HP Programmable Key kasutamise 
juhend lisatakse seadmele (vastav kasutusjuhend lisatud manusena).

Lugupidamisega,

Lennart Leht
Key Account Manager
Green IT OÜ / Telia Eesti AS
+372 503 1647
 <mailto:[email-masked]> [email-masked]
 <mailto:[email-masked]> [email-masked]